Ukulelével a becsavarodás ellen?!
Bemutatkozik: Gidnim'Rém

gidnim.jpg

Huzamosabb ideje ténykedik és okoz csavaros, kizökkentő zenei élményeket Debrecenben és Budapesten a Rém, polgári nevén Urbán Bence. Legújabb albuma 'Malakiás' névre hallgat és július végén küldte fel az éterbe. Állítása szerint az elmúlt 13 évben 6 nagylemeznyi dalt írt, melyeknek már csupán a felvételéhez kéne némi idő és energiaráfordítás. Ismerjétek meg tehát a Gidnim'Rémet.

Bence zenei múltja igen gazdag, ahogy az általa kezelt hangszerpark is, hisz három évig járt zongorázni általános iskolában, aztán a Rocksuliban öt éven keresztül dobolt, fél évig gitározott, egy évet basszuson is, s két évig énekelt. Emellett autodidakta módon elsajátította a felvételkészítés és az elektronikus zene programozásának alapjait is.

Zenélt többek között a Nyilas Reni & Ők zenekarban és a Grundban, jelenleg pedig a Bódvaszilas Sessions, az Ólompolip és a K-Zaj az aktív bandái, melyekkel három lemez felvételén is dolgozik kicsit elhúzódóan. Viszont épp ez volt az a faktor, ami életre hívta a Malakiást, vagyis Bence szólóprojektjének új albumát. 

Tavaly novemberben nyertem egy ukulelét az Ortega workshopon, és kitaláltam, hogy amíg a többi projektem felvételeivel foglalkozom, vérfrissítés és ujjgyakorlat gyanánt két hetes forgóban írok és rögzítek dalokat, amiket azzal a hangszerrel írok.

Íme a videóstreammel ellátott album, egy kísérleti alkotás, melynek szilánkjai enyhe kifejezéssel élve feszegetik a klasszikus dalkoncepció határait, a vizuális sávval pedig olykor egészen meghökkentő élményben lehet részünk: például a némán ropogó tűz látványa közben hallhatjuk a magyar ábécé magánhangzóit.

A Gidnim' Rém műfaji besorolása vélhetően a Rolling Stone, vagy a Billboard zenei szakíróinak is komoly gondot okozna, önmagát 'jazz can opener'-ként határozza meg, ami elmés játék a konzervnyitó és a jazz zene abszurd kapcsolatával.

„Szeretek dolgokat létrehozni, és a zene olyan pontokat bizserget a fejemben, amit más nem.” – meséli Bence, mikor a projektjének miértjéről kérdeztem. „Eleinte szerintem ez volt a fő motiváció, az inspiráció meg a nagybátyám, aki szintetizátorral készített és adott ki kazettán zenét. Most leginkább az hajt, hogy a helyemen érzem magam zenélés közben.”

„Ezen felül azt gondolom, hogy itthon nincs annyi kísérletezőbb típusú zene, mint lehetne, vagy csak a platform hiányzik az ismertté válásukhoz. Akárhogy is van, valamilyen szinten kötelességemnek tartom foglalkozni vele, mert tudok, szeretem és hiánycikknek érzem – főleg vidéken.”

Mint látható, a Malakiás lemezről a 'Flaszter Galaxis' című számhoz ötletes klip is készült Milotai Gergő rendezésében, melyre bátran lehet szavazni a 4. Magyar Klipszemle mezőnyében. 

Az otthon összedrótozott dalok egyébként élőben is képesek megszólalni, nem éppen a leghagyományosabb módon: „Van egy baráti társaságunk, ahol sokan zenélünk, onnan verbuválunk bandát élő fellépésekre, aztán a rendelkezésre álló emberekre hangszereljük a koncertanyagot. Voltunk nemrég a Müpában a Garázsband fesztiválon, épp mint rocktrió...” 

  • Legközelebb november 5-én csíphetitek el a Rémet Debrecenben, a MODEM falai közt otthont találó Banzaj sorozat részeként lép fel a Lemurian Folk Songs és a német Alex's Hand mellett. A Facebook-esemény hamarosan érkezik, addig is álljon itt a Gidnim bandcamp-oldala és egy kép, amin Bence épp Malakiást vasalja.
     

webp_net-resizeimage_1.jpg  

A bejegyzés trackback címe:

https://pusztahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3015068492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.